Alla inlägg under januari 2012

Av Malin - 29 januari 2012 08:30

Hemma i iskalla Sverige. Fyrtio grader kallare än vad jag är van vid. Inte konstigt att jag lider av både förkylning och hemsk huvudvärk.


Vi kom hem i fredagskväll efter fjorton timmars flygtur med fjorton timmars barnskrik. Väl hemma i byn kom min fina Nicke. Åt middag med familjen, packade upp, visade fynd och pratade om resan. 


Igår körde vi tillbaka till Malmö, till vår lägenhet. Nystädat, tom tvättkorg och full kyl. Helt perfekt. Jobbade till stängning och kom hem till en nybakad kladdkaka och en liten present. 


Nu väntar ytterligare två dagars jobb. Hoppas att huvudvärken släpper snart...

Av Malin - 26 januari 2012 12:24

Under resan har vi passat på att skämma bort oss extra mycket med olika behandlingar. Fiskspa, massage och idag blev det manikyr. Filade naglar, klippta nagelband och målade i valfri stil. Jag ville ha fransk manikyr - precis så som jag själv brukar göra hemma.


Mina naglar gick på femtiolappen. 

Av Malin - 26 januari 2012 10:51

Sista dagen i underbara Thailand... 

Båtarna som vi passerat varje gång vi gått till stranden.

Små matställen.. 

Tuktuk.

På väg ner mot stranden. Ännu en mulen förmiddag som ersatts med sol.


Alla vattenskotrar på väg ner till vattnet.

Passionfruit shake.. 

Dessa vackra longtailbåtar..








Av Malin - 25 januari 2012 16:39

Jag har en hel del fynd kvar att visa er. Sammanlagt har det blivit tre par skor, fyra klänningar, en tunika, fem tröjor, en väska och lite annat smått & gott.  Ändå tycks jag ha pengar över..?


Dessa skorna köpte jag första rundan på Jungceylon. Kalaset gick på hela 60 kronor.

Fynden från helgmarknaden.  En tröja för ca. 40 kronor och en tunika för runt 70kr.


Nu ska jag försöka sova och njuta av natten. Nästa gång ringer klockan mitt i natten. 

Av Malin - 25 januari 2012 16:07

Idag var det vår nästsista dag. Våra två veckor har bara sprungit iväg. Jag är inte redo att åka hem än. Jag längtar ihjäl mig efter Niclas, men jag vill ändå stanna kvar.


Idag fick kameran följa med igen. Fyra timmar på vår mysiga strand. Shopping i Patong och middag i Kamala. 


Härligt badvatten.

Vår mysiga strand.

Jungceylon hade tagit bort de fina färgglada elefanterna och ordnat inför det kinesiska nyåret. 

En av bilderna på Patong Beach som togs i vår tuktuk på vägen tillbaka. 


I Patong glömde jag bort att fotografera de otroliga konstgallerierna. Fick nöja mig med vår lokala här i Kamala. Säkert sex gånger mindre än de andra vi besökte idag. 


Konstgalleri i Kamala. 

Kvällens restaurang. Jag åt en klassiker - stuvade makaroner med köttbullar. 

Av Malin - 24 januari 2012 10:19

Idag har vi bott på stranden. Solat, badat, ätit gott och sovit. 


Tre bilder som beskriver min dag:


Redo och supertaggad.


Högt uppe i luften, efter en speedboat.


Efteråt landade jag i en thailändares famn - mitt ute i vattnet. 


Awesome!

Av Malin - 23 januari 2012 14:56

Idag har vi stannat på hotellområdet. Precis nedanför hotellet finns ett litet lugnt, mysigt ställe med pool vid havskanten, jacuzzi och liten servering.


En bild får räcka för idag.. 

Av Malin - 22 januari 2012 16:19

Kvällens festival var liten, fylld med mat, en scen och ett pyttelitet nöjesfält. Skulle nog kunna jämföra det med Malmöfestivalen goes Rydsgård. 



Lerigt.


Ballonger till de allra minsta. 

Kasta pil - vinn en nalle.


Den lilla scenen. Alla verkade superpeppade, men då allt var på thai så förstod vi ingenting.

Ett av matstånden.

Många hungriga människor.

Ett matstånd till..

Kvällen avslutades med en Cosmo. (Kan inte sluta tänka på en scen med Jason Segel i Forgetting Sarah Marshall).







Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards