Alla inlägg under mars 2012

Av Malin - 29 mars 2012 13:46

I torsdags var det rena rama sommarvädret i Malmö. Det fick mig att längta efter ännu en sommar som stadsbo. Trots att jag bodde ensam nästan hela förra sommaren hann vi ändå njuta av uteserveringar och parker. Tänk att snart äta lunch på Jensens, pizza på Piccolo Mondo och dricka frapino på Espresso House. Eller kanske bara äta kulglass i Folkets Park och hyra svindyr trampbåt i kanalen.. 


Vid Värnhem - utsikt mot vår lägenhet.

Entré från Värnhemstorget. 

Lugnet. Mellan Rörsjöparken och Storgatan. Mysigt med en liten hörna mitt i stan.

Solande i kanalen. Ofta med någon amerikansk läsk från Gray's. 


Hur mycket jag än älskar att vara ute på landet är det ändå inte helt fel att bo inne i storstan i ett par år.

Av Malin - 27 mars 2012 15:47

Fick årets första grilltallrik igår. Grillat är godast. 

Av Malin - 27 mars 2012 15:39

Lite bilder från dagens promenix genom byn/ute på landet.






Efteråt blev det ett par timmar ute i solstolen med några skvallertidningar och isglass. Härligt.

Av Malin - 27 mars 2012 15:35

Tog en runda i trädgården för en tradionell vårfotografering. 





Av Malin - 26 mars 2012 16:36

Efter helgens födelsedagsfirande i Sjöbo åkte jag hem till föräldrarna för att umgås ett par dagar. Njuta av vädret i en ordentlig trädgård och passa på att göra något med mamma innan hon börjar jobba igen. 


En av gårdagens våfflor.. 


Har förresten ett par bilder på lager. Har dock ingen kamerasladd med mig. 

Av Malin - 22 mars 2012 16:56

Idag har jag spenderat nästan fyra timmar i vårsolen. Fyndade några skor när jag ändå var ute på stan.

Sockersöta tygskor. 129:- från H&M.

Supersköna sneakers. Känns nästan som mina inneskor. 199:- från H&M.

Av Malin - 20 mars 2012 13:50

Niclas födelsedag. Tänk att han blir tjugotre år. Jag kommer fortfarande ihåg hans nittonårsdag som det vore igår. Hur som helst vaknade han till födelsedagspresenter och fick tårta till frukost. 
 

Tårtan var otroligt lyckad. Vi har bara en tredjedel kvar och jag som var rädd att behöva kasta hela. Den smakade något mellan marängsviss och mormors gamla tårta. Chokladsåsen gjorde sig perfekt då den gav kontrast, smälte in i sockerkakan och smakade som chokladmousse. 
 

Tårtan - efter att Niclas tagit första biten. 
 

Dagens bakverk som följer med till kvällens födelsedagsfirande.  (Äppel- och kanelmuffins.)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards