Direktlänk till inlägg 11 oktober 2015

Retrospelsfestivalen.

Av Malin - 11 oktober 2015 10:15

Den 10:e oktober var det äntligen dags för andra årets upplaga av Retrospelsfestivalen.

 

Kön började växa tidigt.. 

Världens störtsta pärlplatta var på plats.

Och såklart Pappas pärlor.


Man kunde testa en hel del gamla konsoler, coctailcab och flipperspel.

Geekygals var konferencierer och höll i melodikryss.

Det tävlades i Athletic World.

Cosplay.

Spelpappan föreläste.

Super mario maker-tävling. 

Nöjda vinnare.

Sista föreläsaren för dagen - Johan "pappas pärlor" Karlgren. Jag var starstrucked. 

Sista stora höjdpunkten på dagen - Professor Sakamoto - direkt från Japan. 

Med ett Super famicom på huvudet bjöd han på en superkonsert av tvspelsmusik. 


Sammanfattning:

Äntligen en retrospelsmässa i Skåne! Två fulla rum av försäljare av spel, konsoler och merchandise. Flera bord med "prova-på"-konsoler, tävlingar, föreläsare, musikquiz, cosplay och en kiosk med lättare mat, kakor och kaffe. Och såklart Sakamoto som rest hela vägen från Japan för att uppträda. Det är svårt att tro att det bara är andra året för arrangörerna för Retrospelsfestivalen. Jag ser redan framemot nästa Retrospelsfestival.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 2 oktober 2017 20:58

 

Av Malin - 2 oktober 2017 20:24

Rope & bombs. Härliga grabbar från Alwas Awakening. Såklart spel på plats. Pappas pärlor på plats! Gillestugan pod på scen. Föreläsning med Spelpappan.Snyggaste t-shirtarna finns på Pixel Shirts. Fotogeniska Martin Lindell...

Av Malin - 8 augusti 2017 21:25

För runt tolv år sedan lovade jag min farfar att jag en dag skulle åka till Skottland. Det har sedan dess funnits på min "bucketlist". Nu var det äntligen dags.       ...

Av Malin - 8 augusti 2017 21:20

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards