Alla inlägg den 6 februari 2011

Av Malin - 6 februari 2011 18:16

Nästa månad åker mitt hår av. Håret jag kämpat med i nästan fem år. Jag sparade ut mitt hår för att det skulle vara fint nedsläppt. Jag skulle kunna locka det, sätta upp det hur som helst och det skulle vara stort och högt med volym. 


Men vad hände? - Jo, jag tog hand om håret för bra. 


Mitt hår blev otroligt tjockt när jag slutade färga det för tre år sedan. Det blev glansigare och mådde som fisken i vattnet. Jag fick massor av fina komplimanger från alla mina frisörer angående hur välskött mitt långa hår var. 


Detta har också lett till att mitt hår väger mycket. Att det är tungt. Det innebär också att jag inte har någon volym i håret. Lockar jag håret blir det rakt igen efter bara en timme. 


Har jag håret nedsläppt utan ha plattat det, blir det knutor. Därför har jag håret uppsatt i fläta dygnet runt. Nästan aldrig nedsläppt. 


Så nu har jag bestämt mig. Jag ska klippa av en bra bit. Jag ska trivas igen. 

  


Av Malin - 6 februari 2011 12:44

Igår tog jag min lilla vessla och körde hem till N. Det blev en eftermiddag på Nova Lund där vi fikade på Barista och jag köpte ett färgglatt linne. Kvällen spenderades med matlagning och filmen Due Date. (ingen film att rekommendera) 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards