Alla inlägg under december 2010

Av Malin - 28 december 2010 19:33

Jag tänkte ge er en sammanfattning av mitt år innan nyår. Eftersom det är tre dagar kvar till nyår och jag jobbar två av dem så börjar jag nu. Här har ni de första fyra månaderna från mitt 2010.  


Januari:

 


Mitt 19-års firande med släkten.

Niclas bjöd mig på Elysee i Malmö.

 

En helt vanlig cambild innan jag skulle iväg till jobbet.

Det blev lite shopping på Åhlens mellandagsrea...

Det blev även många sena nätter då Niclas kom hem till mig efter jobbet på biografen.

 

-Jag var även väldigt flitig på körskolan och i slutet av Januari var det dags för Halkan..

 

Februari:

 

Min Alla-hjärtansdag var skit då allt verkligen sket sig.

Dagen efter - 15 februari, skämde Niclas bort mig med hjärtformade lampor, kakor, godis och presenter.   

 

Jag skulle på kalas hos min kusin men bytade kläder ett flertal gånger innan vi åkte.

Jag och Niclas hade biografen för oss själva och såg Shutter Island som blev min nya favoritfilm.

Jag jobbade bara en enda dag på hela månaden och då såg jag ut såhär.

 

- Jag klarade även uppskrivningen med ett par poäng från full pott.

 

Mars:

 

Småbåtshamnen i Ystad var full av is..

  

Jag pyntade Niclas rum inför hans födelsedag. Medan han låg och sov, satt jag på golvet och blåste ballonger..

En av de få dagarna vi kunde träffas på hela månaden..

 

- Och jag klarade körkortet!

 

April:

 


Jag och mamma var på Cirkus.
 

Jag och Niclas åt kakbuffé på Sjöbo kaffestuga.

Det var Påsk..

Jag shoppade inför Kretaresan.

Jag hittade en Baseballjacka efter fyra års letande..

Niclas jobbade mycket. Speciellt i Simrishamn. Ibland dröjde det veckor innan vi sågs. Då var man glad att det fanns webcam.

 

- Annars var jag överlycklig. Snön började försvinna och våren var på väg.

 

Detta var de första fyra månaderna. Nästa gång bjuder jag på sommarmånaderna och jag lovar att det blir bättre.

 

/Malin

 

Av Malin - 28 december 2010 18:02

Imorgon skall jag gå hemifrån sådär kl. åtta på morgonen för att komma hem sådär kl. 22 på kvällen. Nio timmars jobb i Malmö med inställda tåg och sena ersättningsbussar.


Lång dag.

Av Malin - 28 december 2010 14:58

Efter att jag städat rummet och fått ordning på julklapparna:

  

Av Malin - 28 december 2010 13:08

Tre dvd-filmer från mina föräldrar:


Läderliknande fotoalbum från mina föräldrar:


Glasburkar från mina morföräldrar:


Mobil + mobilfodral från mina föräldrar:


Pläd, även den från mamma & pappa:


Presentkort på H&M från mormor & morfar och på SF-bio från storebror:


Servettställ med servetter från mina föräldrar:


USB laddat med bilder från hela mitt liv. Från morfar.


Jag och Niclas fick en resa till Köpenhamn från mina föräldrar:


Gitarrställ och boken Elsas mode från Niclas:


Min efterlängtade pälsjacka! Även den från Niclas:


Kista från mina morföräldrar:


Kuddfodral till min enorma kudde från Tyskland. Från mamma & pappa:


Pyjamas från mamma & pappa:


Favorittidningar, söta knästrumpor och pengar från Niclas föräldrar:



Jag tror att det var alla julklappar. Jag fick även pengar av mina morföräldrar som skulle kunna räcka till en lyxresa, supertv eller något annat roligt.


Den bästa julklappen av allt är en helt annan sak som jag inte tänker berätta på sådär ett halvår till. Ni får helt enkelt vänta.   


Annars är jag helnöjd med mina presenter.

Av Malin - 27 december 2010 18:00

Efter ett litet uppehåll är jag tillbaka på hemmaplan. Julen har varit bra med en massa mat och trevligt sällskap. Jag har även fått det mesta som stod på önskelistan så jag är helnöjd.


Tänkte ta fram kameran imorgon så jag kan visa er vad jag fått.


/Malin.

Av Malin - 27 december 2010 17:52

Av Malin - 25 december 2010 11:40


  

Av Malin - 25 december 2010 10:06

Min julafton bestod av gamla hemvideos, Kalle Anka och filmer som visades på tv. Vi åt pasta till julmat och tjuvöppnade lite paket.


Idag blir det julfirande hos mina morföräldrar och sedan hos prinsen.


Här är mina julklappar från gårdagen:

 

julig plåtburk, glaskupa med pynt och skyddsängel från Barncancerfonden.

 

Skönt att veta att man har 13 paket kvar från mina föräldrar, något från mina morföräldrar, bror och så Niclas. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards