Alla inlägg under december 2010

Av Malin - 24 december 2010 10:07

Igårkväll tjuvstartade jag och mamma med julklappsöppningen. Vi kunde inte hålla oss borta från våra jobb-julklappar längre. Förra året fick jag en termos från Georg Jensen och blev lite snopen när jag såg en tvålpump och handdukar i lådan.


Efter lite research kom jag fram till att bara tvålpumpen gick på 900 kronor..

   

Av Malin - 23 december 2010 15:40

Då var morgondagens julfirande inställt. Jag får sitta inne på rummet och spela tv-spel hela julafton. Det är väl antingen det eller filmer.


Jag har åtminstone redan fått världens bästa julklapp, så jag är ändå glad.


På juldagen ska jag försöka klämma in ett litet snabbt julfirande hos mina morföräldrar innan jag åker hem till Niclas för att fira jul med honom och hans familj. Det har jag längtat efter sedan förra julen.



Av Malin - 21 december 2010 19:19

Igår slutade jag på min praktikplats. Riktigt härligt. Fick en liten, fin chokladask från mina små, söta barn. Njuter av vartenda liten chokladbit.

 


Idag blev det jobb i Ystad och efteråt var det dags för bullbak. Försökte mig på min farmors gamla bullar inför julfirandet imorgon.

 


Jag har även hunnit med lite smällkarameller. Känns som det är mina första sedan jag gick på dagis.

   

Av Malin - 19 december 2010 19:26

Min lördag bestod av utförsäljningen, klä julgranen med Niclas, skapa julkänsla, titta på julfilmer, äta god mat och fika. Kan väl erkänna att vi somnade runt halv nio igår kväll.. 


  Julgranen i vardagsrummet. Kvällsfika med lussebullar, morotskaka och varmchoklad. 

Av Malin - 18 december 2010 12:45

Idag var det den årliga utförsäljningen i byn. Det finns allt från chokladaskar till golfbollar, kökshanddukar och Filippa K-muggar.


Här har ni lite av mina fynd:

Väska till mina pysselsaker - 30 kronor.

Julig kakburk 5:- och Shack med Backgammon 25:-.

Av Malin - 18 december 2010 12:38

Har haft en fullbokad vecka. Igen. Massor av jobb, praktik och ärrenden.


I torsdags var jag åtminstone tillbaka på Entré och dagen började med att min kollega sprang iväg och köpte ett Kinderägg på frukosten. Jag må säga att chokladet är underbart gott och att leksaken har fått en hedersplats i fönstret.


Annars var dagen som vanligt. Tiden går jättefort när man har roligt.


Min torsdag i två bilder:

  

Av Malin - 16 december 2010 08:07

Helt plötsligt var min kollega sjuk och jag får tre timmar extra. 11-19.  Underbart!

Av Malin - 15 december 2010 14:49

Jag är precis hemkommen från ett besök hos frisören. Jag känner mig lite gladare än förra gången. Speciellt för att jag gav mindre än halva priset jämfört med sist.


Annars tänkte jag visa er vad jag fick med mig hem idag:

vinglas/ljushållare.  19kr/st hos min frisör


Igår hann jag med en efterlängtad runda inne på Systrarna Grene och hittade detta:

 

Rosett, 20 ark silkespapper och en lila tomte. - 30 kronor för allt.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards