Alla inlägg under januari 2012

Av Malin - 22 januari 2012 12:27

Dagen började med solsken, sen blev det mulet för att sedan bli sol igen. Idag blev det Bangtao Beach. Färg har vi fått och pappa blev bjuden på glass så han är nog lika glad.


Utsikt från solstolen. 

När vi kom var floden djup. I och med tidvattnet, såg det ut såhär en timme senare.

Vattnet. 


Dagens Malin-bilder:

Fick äntligen färg i ansiktet. Att jag är bränd på ryggen är en annan femma.   


Ikväll blir det festivalen i Kamala. I helgen firar vi det kinesiska nyåret. 

Av Malin - 22 januari 2012 02:44

Efter att regnet lagt sig igår, blev det en runda till poolen för lunch. Efteråt åkte vi iväg till marknaden. 

Gårdagens poolpizza.

Mina tjugotvå myggbett har bytat färg från röda till lila. Nu har jag istället fått en massa konstiga bett. Tre på benen och ett på handen. Rött, svullet och det kliar. 

En av mina få bilder från gårdagens helgmarknad. 

Min andra och sista bild från marknaden.


Jag hittade två tröjor till mig själv och lite presenter till sambon där hemma. Tro det eller ej, men mamma köpte ingenting!?



Idag ser vädret ut precis som igår, strålande sol och blå himmel med ett par slöjmoln. - Fast sen kom regnet från ingenstans. Hoppas på lite sol idag. 

-

Av Malin - 21 januari 2012 10:02

Solen lyser mellan molnen och alldeles strax ska vi åka iväg på marknaden i Phuket Town..



Av Malin - 21 januari 2012 07:29

Idag regnar det. Vi fick ca. tio minuter på stranden innan det började ösa ner. Det ser dock ut att börja klarna upp lite nu - snart fyra timmar senare. 


Passar istället på att visa mina fina klänningar..

De två första är perfekta nu på vinterhalvåret. Med färgade strumpbyxor fungerar de både att jobba i och ha till vardags. ca. 100 kr/st. De två andra är typiska, underbara sommarklänningar. ca. 50 kr/st. 

Av Malin - 20 januari 2012 13:26

Innan frukosten passade jag på att fotografera mina nya converse. Jag är lite förälskad.


Jag gav runt 350 kr för mina i mocka. Superbilligt! 


Av Malin - 20 januari 2012 12:59

Jag är trött. Igen. Efter en superlång promenad på stranden är jag inte längre blekast här, men huden har börjat spricka upp istället. Jag och mamma tyckte att det var dags för massage idag, så vi blev ordentligt knådade i en timme. 


Det är då man märker hur billigt det egentligen är här nere. Knappt sjuttio kronor för en massage som hade gått på ca. sjuhundra hemma. Fiskspa:et gick på femtiolappen medan det är fyrahundra hemma.


Efter dagens timmar på stranden tog vi taxi till den lokala marknaden. Mycket mat, kläder, väskor och solglasögon. Jag fick två "vanliga" klänningar med mig hem.. (Ska försöka fixa bild)


Ett av alla matstånd på marknaden.

Grönt. 


Början av marknaden.


Efter marknaden blev det dags för en tidig middag då vi knappt hann med någon lunch under dagen.


Såhär brukar massagestånden ut om man föredrar att ligga på stranden. Annars finns vanliga salonger också.

Dagens thaimat.

Av Malin - 19 januari 2012 16:17

Ikväll har vi lyckats fly från myggorna och ätit middag på en liten större restaurang. Efter middagen blev det ett par affärer och ett besök i ett lokalt konstgalleri.



Kvällens huvudrätt blev bakad potatis med bacon (för min del).

Liveframträdande.

Glada och mätta föräldrar.


Imorgon blir det Kamala Beach och den lokala marknaden.

Av Malin - 19 januari 2012 12:01

Idag har vi bott på stranden. Sovit, promenerat, badat, ätit och druckit gott. Det har gått en vecka och jag känner mig fortfarande blekast på stranden. Tur att vi har en hel vecka kvar.



Jordgubbsdricka.

Ost & skinkbaguette med pommes.


Nu när jag ändå har tid över passar jag på att slänga upp ett par bilder till från igår..



Denna bilden togs av en annan "elefantförare". Helt ofattbart att han kunde hålla balansen och fotografera samtidigt.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards