Alla inlägg under januari 2012

Av Malin - 13 januari 2012 17:16

Kvällen spenderades på Kamala Beach. Stjärnklar himmel, middag ute i sanden och en liten shoppingstart.

På väg in till smågatorna. 

Kvällens restaurang. 

Thaimat kvällen till ära. 


På vägen tillbaka blev det den lite större vägen. 

Tillbaka på hotellet blev det drinkar och glass i Skybaren. 


Imorgon blir det stranden!





Av Malin - 13 januari 2012 12:09

Framme i värmen sedan tolv timmar tillbaka. Jetlag till tusen då vi hoppade över natten. Landade i gryningen, checkade in, åt frukost, fick rummet, sov lite och sedan var det en promenad ner till stranden. 





Hotellreceptionen. 

Mamma fick en handgjord blomma.. 

En del av frukostbuffén. 

En liten del till.. 

Rummet. 


Poolen vid frukosten.

Stolsdynor med utsikt över havet. 


Udde.. 


Longtailbåtar. 








Alla dessa underbara, charmiga stånd.   


Framme på stranden. 

Mys!

I eftermiddags började det spricka upp. 



Nu dricker vi gott på balkongen innan den är dags att gå ut mot restaurangerna. 






Av Malin - 12 januari 2012 09:36

Om en timme kommer taxin och sen är vi på väg till flygplatsen. Två veckor i Thailand med mina fina föräldrar väntar. Jag sov fruktansvärt inatt. Jag kan inte bestämma mig om det var resfeber eller om det var för att Niclas inte höll om mig. Pigg och vaken sedan klockan fyra. Får hoppas på lite sömn under den långa resan. 


Datorn följer med för att uppdatera mannen där hemma. Nu får vi bara hoppas på att väderprognoserna ljuger så att vi faktiskt får lite sol istället för åska och regn som de har lovat.


Hej så länge!


Av Malin - 8 januari 2012 09:12

Mitt födelsedagsfirande började redan i fredags när jag kom hem från jobbet. Niclas hade släckt ner lägenheten, tändt ljus och på bordet stod det en bukett rosor. Efter middagen (som stod färdig när jag kom hem), trollade han fram både det ena och det andra. En paradisask och julmust senare räknade vi ner till min födelsedag. 


Mina fina rosor.


Födelsedagen började med att städa och förbereda inför gästernas ankomst. En bukett, sjutusen matlådor och ett antal kramar senare, gick vi iväg till födelsedagsbrunchen. 



Första av tre tallrikar. 


Glad 21-åring.


På väg hem passade vi på att springa in på Systemet för att ladda inför kvällen. Mitt på eftermiddagen blev det vindrickande, chokladätande och Wii-spelande. Niclas och Niklas tävlade mot varandra medan jag och Lovisa lekte med locktänger. 


Undrar fortfarande hur vi orkade äta choklad efter brunchen?

Både mamma och Lovisa fick för sig att sitta på golvet trots att det både fanns soffa och stolar lediga.



Det blev bowling - precis som förra året. (haha)


När kvällen kom smygande var det dags för gästerna att bege sig vidare. Niklas och Lovisa skulle vidare på förlovningsfest på Hilton och mina föräldrar var chaufförer.


Stiliga!

Mina fina! 


Efter en underbar dag, lite för mycket alkohol och att gästerna åkt hem, var det dags att gå på bio med Niclas. 

- Tack till alla som var med och förgyllde min dag!   



























Av Malin - 5 januari 2012 18:14

Min lediga dag har sprungit iväg. För en timme sedan var jag ute i regnet för andra gången idag. Hämtade biobiljetterna inför lördagen och köpte lite mat som fick följa med hem. 


Den jäkla salladen.. 

 

Av Malin - 5 januari 2012 14:20

Snart har fem dagar gått av det nya året. Om två dagar fyller jag år och om en vecka åker jag till Thailand. 

- Äntligen.


På tal om ingenting så städade Niclas bort julen innan den hann ta slut. Han passade på när jag var på jobbet.



Mitt lilla kök.. 

-

Av Malin - 2 januari 2012 11:47

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards