Alla inlägg den 28 april 2010

Av Malin - 28 april 2010 22:22

Efter att diskuterat lite med Niclas så har jag bestämt mig för att starta en ny kategori i bloggen.


Just nu är bloggen tråkig då jag bara skriver av mina tankar och vad som händer mig under dagarna. Det är dags att välkomna alla mina nya läsare och göra något roligt för att de skall fortsätta läsa.


Det kommer mer information imorgon.


/Malin

Av Malin - 28 april 2010 21:11

Jag blev precis inbjuden till att se Blink 182 på deras konsert i Hamburg 24 augusti. Det lönar tydligen sig att vara populär på myspace.

Av Malin - 28 april 2010 17:58

Jag hann aldrig titta på mina tv-serier innan telefonen ringde.


Igår ringde ett företag från Malmö mig och var tydligen intresserade av mig trots att jag aldrig hört talats om dem. Arbetsförmedligen hade tipsat dem om mig. De skulle ringa mig igen senare i veckan för att boka en tid till en intervju.


Jobbet var på 40 timmar i veckan och tillsvidare. Det handlade även om kontorsarbete och kravet var att man hade datorvana, körkort och tillgång till egen bil.


Idag ringde de mig alltså igen för att boka en tid. Saken är den att de ville att jag skulle komma dit direkt. Jag sa till honom att jag tänkte ta tåget till stan och sedan bussen ut till företaget. Då blev han otrevlig och sa något i stil med "Kan du inte köra in till Malmö kan du inte ha jobbet heller"..


Jag som aldrig kört varken till Malmö eller inne i stan ville ju isåfall öva med pappa i helgen så någon bredvid mig hade dubbel koll åt mig... Jag har ju inte heller haft körkort i mer än 5 veckor. 


Hur som helst blev jag sur på den där gubben, tog bilen och pappas gps för att sedan köra till Malmö för att gå på den sablans intervjun.


Trots att jag inte direkt är någon kontorsnisse var jobbet ändå intressant. Åtminstone tills jag fick höra allt skitjobb som ingick. Men jag fortsatte och tänka på att det var något jag skulle kunna försörja mig på. - Flytta hemifrån.


Jobbet skulle börja i maj (nästa vecka) och från början vara ett vikariat i 4 veckor. Han ville då att jag skulle börja där som praktikant i 2 månader för att "testa jobbet." Jag och min handläggare på arbetsförmedlingen bestämde för ca. 1-2 veckor sedan att jag inte skulle ha någon praktik förrän i höst då folk i "min bransch" ofta utnyttjas som gratis arbetskraft under sommarsemestrarna och detta berättade jag för honom.


Då blev han förbannad och ännu mer otrevlig. Han tyckte inte att jag bjöd på mig själv eftersom jag inte ville praktisera hos honom. (När det är en "lag" från Arbetsförmedlingen). Han ansåg att jag "inte ville ha jobbet". Hade jag inte velat ha det hade jag inte heller kört in till Malmö för att gå på intervju..


Intervjun varade i ca. en timme. Första 50 minuterna var det hur bra som helst. Han antydde att jobbet var mitt. Sista tio minuterna vändes allt och intervjus slutade med att han sa "Du hittar själv ut..."


Inte förrän jag kom hem tänkte jag genom allting och kom på att han faktiskt ville ha mig som gratis arbetskraft då jag skulle praktisera under de 4 veckorna som en anställd hade semester..


Jag tänker inte avslöja namnet på företaget eller vad de sysslar med men jag kan tillägga att det ligger vid Östervärn, är tydligen kännt och att det funnits i över 50 år.

Av Malin - 28 april 2010 12:30

Niclas åkte hem för en halvtimme sen och jag tänkte ut och sola nu, men det har mulnat på.


Istället blir det veckans Gossip Girl och One Tree Hill (efter alldeles för långt uppehåll)

Av Malin - 28 april 2010 12:12

Redan under morgonen igår, bestämde jag och Niclas oss för att ställa in picknicken. Himlen var svart och vinden stark. Det kändes inte som vi skulle kunna njuta av att sitta utomhus och äta.


Istället tog vi tåget in till Malmö vid lunch. Vi gick först på stan och sedan vidare till Entré för lite mer shopping. På kvällen såg vi filmen Kick-Ass på bio och sedan fick vi en "sista" natt innan vi skulle skiljas åt igen.


 

Jag kom fram till att jag ville ha en kort jeansväst. Det är ju skitsnyggt över någon söt klänning. Dock kostade den på bilden 199 kr och det var ganska överskattat.


     

Det känns verkligen som att vår kärlek fortsätter växa. Jag är som lyckligast när jag är med dig.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards